OYO Nova Gym - simulator angkasawan untuk penduduk Bumi

OYO Nova Gym, sistem latihan fizikal mudah alih baru, dilancarkan di Kickstarter - dan segera mengumpulkan sumbangan $ 2 juta, walaupun harga satu alat adalah $ 150.

Pereka sistem Paul Francis tidak asing dengan alat kecergasan. Projek sebelumnya, OYO Personal Gym, adalah produk kecergasan kedua yang paling banyak dibiayai dalam sejarah Kickstarter. Nova Gym adalah versi yang lebih baik, yang dirancang dengan mempertimbangkan maklum balas pengguna. Ciri utamanya ialah memberikan latihan kekuatan untuk semua kumpulan otot dan pada masa yang sama sesuai dengan beg kecil.

Kejayaan yang luar biasa dari kedua alat kecergasan ini cukup semula jadi - Paul Francis pada masa lalu telah mengembangkan alat untuk melatih angkasawan yang ditugaskan oleh NASA. Hasil kerjanya adalah sistem resistif iRED, yang menggunakan teknologi SpiraFlex yang dipatenkan. NASA membiayai kitaran ujian selama 16 minggu yang membandingkan iRED dengan latihan berat bebas tradisional. Kesimpulan - sistem ini memberikan kecekapan latihan yang sama dengan kaedah tradisional, tetapi hampir tidak memerlukan ruang. Sejak itu, lebih dari 10 tahun, lebih daripada 50 angkasawan di ISS telah membuat diri mereka menggunakan sistem Francis.

OYO Nova Gym menggunakan prinsip yang sama dengan iRED - khususnya, ia tidak memerlukan graviti menegak untuk beroperasi. Oleh itu, dengan bantuannya, anda boleh berlatih walaupun dalam graviti sifar, tanpa peralatan tambahan, seperti mesin atau bangku.