Roland melancarkan alat digital Aerophone untuk pemuzik dari semua peringkat kemahiran

Untuk menguasai apa-apa alat muzik adalah banyak kerja. Pengilang alat muzik elektronik yang terkenal, syarikat Jepun Roland menawarkan untuk mempermudahnya dengan bantuan produk barunya - Aerophone alat angin yang tidak biasa.

Pada pandangan pertama, Aerophone kelihatan seperti mainan, berkat kenyataan bahawa ia hanya mempunyai sembilan butang, dan teknik pernafasan yang rumit sama sekali tidak diperlukan. Instrumen ini dapat menghasilkan enam bunyi "sendiri", selebihnya tersedia melalui aplikasi pendamping.

Beratnya Aerophone lebih dari 500 gram dan mempunyai bateri yang memberikan 10 jam permainan berterusan. Alat ini mempunyai pembesar suara 1.5W terbina dalam untuk persembahan awam dan bicu audio 3.5mm untuk latihan senyap.

Susunan tujuh butang utama dan dua oktaf mengikut reka bentuk perakam, yang banyak dicuba pada tahun sekolah mereka. Selebihnya Aerophone juga akan mudah dikuasai. Untuk melakukan ini, anda hanya perlu "mempelajari penjarian yang mudah dan hanya memasukkan mulut ke mulut, " kata pemaju.

Untuk lebih dari 50 nada tambahan, pengguna dapat memuat turun aplikasi Aerophone mini Plus untuk iOS atau Android ke telefon pintar mereka, yang juga menawarkan pelajaran dan tutorial interaktif.

Aerofon juga dapat digunakan oleh para profesional dengan menghubungkannya secara wayarles ke perisian DAW yang popular, menyesuaikan tetapan kepekaan pernafasan dan mengubah susun atur butang. Alat ini sudah tersedia untuk dijual dengan harga $ 300.