Gerai Futuristik OnMed menggantikan lawatan ke doktor

Rundingan perubatan dalam talian secara beransur-ansur menjadi sebahagian daripada kehidupan kita. Namun, setakat ini mereka hanyalah penghubung perantaraan dalam proses rawatan, kerana satu perbualan atau pesanan teks jelas tidak mencukupi. Untuk meningkatkan kesan kehadiran doktor, stesen OnMed baru dirancang, dilengkapi dengan kamera HD dan pelbagai sensor, yang juga mampu mengeluarkan ubat seperti yang ditentukan oleh doktor.

OnMed adalah stesen kecil atau bilik dari mana mereka boleh berkomunikasi dengan doktor dari jauh. Selain pemeriksaan luaran menggunakan peralatan video dan audio, doktor menerima maklumat mengenai parameter fizikal asas pesakit - tinggi, berat badan, BMI (indeks jisim badan), tekanan darah, pernafasan dan ketepuan oksigen darah. "Pondok" juga menghasilkan "gambaran" termal suhu badan dan mendiagnosis kehadiran jangkitan di dalam badan.

Pada akhir rundingan, OnMed mengeluarkan ubat dari stoknya, yang merangkumi ratusan ubat yang paling biasa. Sekiranya dana yang diperlukan tidak tersedia, OnMed akan mencetak preskripsi untuk farmasi. Ngomong-ngomong, ada juga obat narkotik di "bank" ubat-ubatan, yang disimpan dalam "penyimpanan automatik selamat" khas.

Semasa sesi komunikasi di OnMed, langkah-langkah kerahsiaan diperhatikan dengan teliti: gerai ditutup dengan pasti dari mata dan telinga yang mencongak. Sistem pengenalan wajah 3D digunakan untuk mengenal pasti pelanggan. Menurut wakil pemaju, perundingan tidak lebih dari 15 minit.

OnMed akan melanda AS tahun ini. Tempat pemasangannya adalah kolej, pejabat syarikat besar, lapangan terbang dan hotel.