Telur sayur pertama kali digunakan dalam makanan segera

Rangkaian makanan segera Kanada Tim Hortons telah menandatangani perjanjian dengan JUST Inc. untuk pembekalan produk yang serupa dengan telur ayam. Ia sepenuhnya dibuat dari protein yang diekstrak dari bahan tumbuhan, dan tidak ada kaitan dengan makanan ayam atau daging. Dan ini jauh dari langkah pertama - terdapat trend yang semakin meningkat menuju peralihan katering awam kepada "alternatif kepada daging".

Telur yang JUST Inc. akan membekalkan restoran Tim Hortons yang terbuat dari kacang hijau, juga dikenali sebagai kacang hijau atau kacang Asia. Menurut pengilangnya, kacang dan telur mengandung protein yang hampir sama, dan oleh itu, apabila diekstrak dan diproses, mereka akan memberi kesan yang serupa pada tubuh manusia. Ringkasnya, ia berkhasiat dan selamat - dan memberi hidangan rasa yang diingini sudah lama tidak menjadi masalah.

Namun, ada peringatan - telur ersatz seperti itu hanya dapat digunakan untuk telur dadar, anda tidak boleh menggoreng telur orak klasik, produknya mempunyai tekstur yang salah. Dan mereka tidak sesuai untuk dibakar, jadi Tim Hortons tidak akan dapat menambahkannya ke roti manis khas mereka. Tidak mungkin ini akan memalukan mereka, kerana pada bulan Mei mereka mula menjual sandwic dengan sosej buatan yang dihasilkan oleh Beyond Meat. Pada awal musim panas, potongan daging "palsu" muncul, dan setelah berita mengenai telur, wakil jenama berjanji untuk menambahkan jenis produk "daging alternatif" baru setiap suku tahun.