Cara membuat bahan bakar enjin dari Kombucha

Brew Dr., anak syarikat Townshend's Tea Company yang berpangkalan di Portland, telah mengembangkan teknologi untuk mengubah teh menjadi biofuel. Ia berdasarkan skema kombucha yang terkenal dengan pengeluaran etanol seterusnya.

Langkah 1: Bancuh teh manis yang kuat, kemudian saring cecair melalui penapis 500 mikron untuk menghilangkan serpihan padat.

Langkah 2: Ragi dan bakteria ditambahkan ke dalam teh, kemudian zat tersebut ditapai dalam tangki besar selama 2-4 minggu. Ternyata kombucha.

Langkah 3: Cendawan dipanaskan hingga 40 °, diletakkan di dalam empar dan mula berputar. Ini membolehkan anda mengeluarkan hampir semua etanol dari dalamnya, dan mendapatkan cecair neutral di pintu keluar - "kosong", teh tak jenuh, yang masih boleh digunakan untuk tujuan yang dimaksudkan.

Langkah 4: Etanol yang dikumpulkan disejukkan dan disimpan, dan apabila isipadu yang diperlukan telah terkumpul, ia disuling hingga mencapai 40% ABV.

Langkah 5: Etanol juga diperam menggunakan minuman keras jagung, kekuatannya meningkat, dan jagung disaring dan larutan yang jelas diperoleh.

Langkah 6: Etanol dicampur dengan petrol dalam nisbah 9: 1 dan dihantar ke stesen minyak di Portland.