Teknologi FastOx baru membolehkan anda menguap sisa yang berguna

Permulaan yang berpangkalan di California Sierra Energy telah melancarkan teknologi FastOx, yang direka untuk pembuangan sampah total. Sisa dari semua jenis bukan sahaja dapat dijamin musnah tanpa membahayakan alam sekitar, tetapi juga diperoleh dari bahan itu sebagai bahan mentah yang dapat digunakan dalam banyak cara.

Teknologi ini menyediakan pembinaan kesamaan tanur letupan metalurgi yang diubah dan bukannya ruang pembakaran sampah. Untuk mempercepat proses pembakaran, oksigen tulen disuntik ke dalamnya, dan suhunya mencapai 2200 ℃ - dua kali lebih banyak di lubang gunung berapi. Panas ini menguap serpihan, menyebabkannya terurai menjadi komponen termudahnya - hidrogen dan karbon monoksida.

Gas dapat dikeluarkan dan dimasukkan ke dalam perniagaan, digunakan dalam tenaga atau dalam pembuatan baja. Logam yang tidak menguap akan mencair dan terpisah dari komponen yang lain, menjadi bahan kitar semula siap pakai. Semua kuman berbahaya, ubat-ubatan, toksin yang sudah luput, dll. - semuanya akan musnah dengan suhu tinggi. Setelah pembakaran, bahkan tidak akan ada abu yang tersisa, mungkin sangat sedikit - dan oleh itu teknologi ini akan membantu mengatasi tempat pembuangan sampah yang besar di seluruh dunia.