Esports Academy Dibuka di Amerika Syarikat untuk Membantu Pemain Mengewangkan Hobi mereka

Di Amerika Syarikat, organisasi "Centry Academy of Gaming and Esports" (CAGE) telah muncul, yang berjanji untuk mengajar para pemain esports bagaimana memanfaatkan hobi mereka dan mengubahnya menjadi profesion penuh. Menurut tinjauan oleh Limelight Networks, lebih daripada separuh daripada semua responden berusia 18 hingga 35 tahun bermimpi tentang kerjaya esports. Di antara mereka yang bermain di tahap tinggi dan bekerja di bidang lain, sekurang-kurangnya 35% bersedia untuk berhenti dari pekerjaan utama mereka sekiranya mereka dapat memperoleh cukup banyak hasil dari permainan.

Masalah utama ahli sukan, menurut pengasas CAGE, adalah kurangnya kemahiran perniagaan. Contohnya, streamer dengan saluran yang menarik hari ini dapat menerima sehingga $ 5 setiap penonton semasa siaran pertandingan dalam talian. Dia sudah mempunyai pelanggan, akaunnya mencecah puluhan ribu, tetapi dia tidak mempunyai kemahiran mengurus masa. Dia tidak tahu berapa banyak masa sehari untuk melatih, menyiarkan, kapan berkomunikasi dengan penonton, merakam video, bagaimana berunding dengan pelanggan. Dia bertindak sesuka hati, tanpa merancang perniagaan, dan oleh itu mendapat keuntungan yang lebih sedikit.

Industri esports berkembang pesat sekarang, dan mana-mana pakar yang berkelayakan sangat memerlukannya. Contohnya, penyiar mahir memperoleh sehingga $ 1000 untuk menampung setiap pertandingan. Pelatih yang baik, bergantung pada arahannya, dapat memperoleh $ 80 ribu setiap tahun. Tetapi untuk ini tidak cukup untuk mengetahui permainan, strategi dan trik permainan secara menyeluruh, anda juga perlu dapat bekerjasama dengan orang lain, mengatur program latihan, dll.

CAGE kini merekrut kursus pertama beratus-ratus pelajar, membuat kurikulum dan mengembangkan model kewangan. Anda boleh belajar dalam empat kepakaran: pemain, jurulatih, pemain dan penyiar. Tetapi pada masa akan datang, senarai profesion akan diisi semula, pengkhususan hibrid akan muncul, dll. Kelas akan bermula pada bulan Oktober tahun ini, sebagai permulaan, mengikut skema eksperimen dengan pembayaran token.