Penembak realiti Augmented Pixeloco turun ke jalan-jalan di bandar sebenar

Pixeloco sedang bersiap untuk melancarkan permainan video format baru, yang berlangsung di dunia nyata dengan menggunakan objek material nyata dan realiti tambahan. Permainan dibuat dalam format penembak dan dibezakan oleh kecuaian yang disengaja - ketepatan penembak tepat dan perancangan taktikal tidak diperlukan di sini. Sebaliknya, keseluruhan permainan dibuat sangat menggembirakan sehingga orang yang lewat dan polis tidak tersalah permainan kerana tembak-menembak yang sebenar.

Video demo menunjukkan senjata utama pemain - ini adalah pengawal dari Arkade Games dalam bentuk senjata futuristik. Telefon pintar dimasukkan ke dalamnya, yang secara serentak melakukan fungsi mekanisme tujuan dan menampilkan unsur-unsur augmented reality. Tidak diperlukan alat dengar atau cermin mata, pengguna dapat menurunkan pengawal pada bila-bila masa dan kembali ke dunia nyata, keluar dari kegembiraan pertempuran. Ini juga penting untuk keselamatan.

Kekuatan permainan adalah interaksi maya dengan persekitaran, yang dibina berdasarkan teknologi augmented reality. Jadi, jika lawan bersembunyi di belakang kereta, anda boleh "menembak" dan mengagumi jejak peluru. Di samping itu, ikon pelbagai bonus, peluru, alat pertolongan cemas, baju besi, dan lain-lain diletakkan di ruang permainan tertentu, yang dapat diambil oleh para peserta dalam pertempuran. Grafik dalam permainan sengaja tidak realistik sehingga pemain tidak mengelirukannya dengan kenyataan.