Ribut pasir mendedahkan geoglif baru di gurun Nazca

Ribut pasir di gurun Nazca Peru jauh dari luar biasa, tetapi baru-baru ini tiupan angin telah memperoleh kekuatan yang sangat luar biasa di sini. Tetapi unsur-unsur yang mengamuk membawa hasil yang sama sekali tidak dijangka. Setelah ia mati, geoglif yang sebelumnya tidak kelihatan muncul di permukaan selain gambar misteri gergasi gurun Nazca yang sudah terkenal.

Mereka ditemui oleh juruterbang Eduardo Herran Gomez de la Torre. Pada satu masa, saintis membahagikan gambar yang dijumpai sebelumnya menjadi dua kategori - menjadi objek semula jadi (gambar haiwan) dan bentuk geometri yang dapat dilihat dari pesawat terbang, atau ketika berdiri di gunung berhampiran. Kali ini, juruterbang bertuah itu melihat gambar ular sepanjang 60 meter, burung, llamas dan beberapa garis zigzag misteri.

Pada masa ini, ahli arkeologi sedang berusaha menyelesaikan geoglif yang ditemui. Namun, sayangnya, masih ada lebih banyak soalan daripada jawapan. Sebab penciptaan mereka masih belum jelas. Ini juga masih menjadi misteri bagaimana orang-orang kuno Nazca dapat menulis nombor dengan hanya menggunakan satu baris berterusan. By the way, gambar serupa kemudian dijumpai pada tembikar pada masa itu.