Batu nisan Yunani kuno dengan sosok seorang wanita membuka ... komputer riba

Salah satu legenda kuno mengatakan bahawa oracle Delphic dikaitkan dengan para imam dengan kemampuan unik dan memiliki teknologi maklumat yang belum pernah terjadi sebelumnya untuk masa itu.

Dia digemari oleh banyak ahli teori konspirasi, yang menyatakan bahawa di salah satu pameran Muzium Getty di Malibu terdapat batu nisan yang berasal dari sekitar 100 SM. e. terukir seorang wanita membuka sesuatu yang menyerupai komputer riba moden. Sebilangan pakar paranormal mendakwa bahawa wanita ini adalah pengembara masa.

Konsep kumpulan arca ini sepenuhnya sesuai dengan tradisi seni pemakaman Yunani yang berkembang pada masa itu, melambangkan kelanjutan kesenangan duniawi walaupun selepas kematian. Sesungguhnya, barang di batu nisan itu sangat mirip dengan alat moden yang popular, terutama bila digabungkan dengan dua lubang bulat yang menyerupai penyambung USB.

Sudah tentu, kita boleh menganggap bahawa ini adalah jenis barang tandas, tetapi sebenarnya terlalu kecil untuk peti mati dengan aksesori wanita. Tidak ada persamaan dengan tablet lilin yang meluas pada zaman dahulu. Dan lebih-lebih lagi, dia tidak sesuai untuk peranan kotak Pandora mitos.

Versi komputer riba juga disokong oleh pandangan wanita, yang tertumpu pada penutup dalaman objek. Ini adalah bagaimana sezaman kita melihat monitor komputer.