Doktor Rusia telah menanam cip elektronik keenam

Pakar perbidanan-ginekologi Alexander Volchek dari Novosibirsk mengimpikan glukometer implan dan memilih model untuk pembawa cryptone yang baru ditanam. Buat pertama kalinya, dia memasang cip di bawah kulitnya pada tahun 2014 - ia adalah pembawa mudah kod akses pelanggan salah satu pusat peranginan tempatan. Dan kemudian siri eksperimen menarik bermula.

Semua kerepek di badan doktor mempunyai saiz yang berbeza, dari 1.5x8 mm hingga 2x12 mm. Mereka dibuat dalam bentuk tiub kecil kaca yang tidak masuk ke tubuh manusia, di dalamnya terdapat inti ferit dengan belitan dan sirkuit mikro. Sekiranya perlu, kapsul seperti itu dapat dikeluarkan dengan sedikit atau tanpa rasa sakit. Atau masukkan beberapa lagi - sesuka hati.

Ia boleh dibandingkan dengan tatu - pada mulanya ia tidak biasa dan ingin tahu, tetapi kemudian cip itu menjadi biasa, dan anda mula membawa tangan anda ke kunci untuk membukanya hampir secara automatik. Alexander menggunakan analog kunci untuk pintu dan pintu pusing di tempat kerja, kad nama, sistem kebenaran dalam komputer peribadi, pemacu menyimpan kata laluan penting yang lain. Tetapi ini adalah aksesori sederhana, dan sebagai pembangun, dia kini mengusahakan implan mikroprosesor dengan pelbagai fungsi.

Glukometer subkutan adalah tahap implantasi yang lain. Asas teknikal untuk membuat peranti seperti itu sudah ada, tetapi ada masalah organisasi dan psikologi. Ini bukan peranti pasif, tetapi peranti yang tidak boleh ditanggalkan, pada operasi sepanjang masa yang bergantung kepada kehidupan seseorang. Tidak semua orang akan bersetuju untuk mempercayai kebaruan ini, tetapi para inovator seperti Alexander Volchek atau pakar bedah Vladimir Khoroshev pasti bahawa ini adalah masa depan manusia yang tidak dapat dielakkan.