UAE Melancarkan Jelajah Maya di Bandar Martian Pertama

Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, Wakil Presiden dan Perdana Menteri UAE, telah membebankan negaranya untuk merumuskan rancangan dan perintah untuk penjajahan Mars. UAE berhasrat untuk menyatukan usaha para saintis di seluruh dunia untuk mencipta alternatif untuk projek seperti Mars One atau SpaceX. Dan langkah pertama di sepanjang jalan ini telah diambil.

Sekiranya semuanya berjalan mengikut rancangan, UAE akan melancarkan siasatannya ke Planet Merah pada tahun 2021. Sementara itu, ada banyak pekerjaan di rumah - pada bulan September di Dubai, mereka mengumumkan niat mereka untuk membangun tempat pengujian yang luas di padang pasir untuk menguji teknologi untuk pembinaan penempatan orang Mars. Segala teknologi dan penyelesaian yang mungkin akan diuji - Emirates akan mengambil alih komponen organisasi dan kewangan projek.

Sementara itu, belum ada kenyataan, anda boleh mengunjungi Mars-2117 di ruang maya. Ini adalah dunia interaktif yang besar dan maju di mana anda dapat melihat semua aspek penciptaan dan operasi penempatan bagi 600, 000 orang di planet lain. Dan bayangkan diri anda sebagai penjajah.

Lawatan maya merangkumi lawatan ke sebuah kuari perlombongan dan tapak pembinaan, berkenalan dengan armada mesin yang dirancang untuk Mars. Adalah mungkin untuk melihat di bawah kubah City of Wisdom, di mana universiti Martian pertama dibuka, melihat contoh seni bina tempatan dan "berkomunikasi" dengan penduduk tempatan - gambar digital yang dikendalikan oleh rangkaian saraf.