Barang rumah apa yang boleh menghentikan peluru sebenar

Terorisme dunia tidak tertidur, dan, dipukul di muka besar, ia berubah menjadi taktik gerila. Tidak berlebihan untuk mengatakan bahawa hari ini tembakan dapat ditembak di mana saja di dunia dan orang yang tidak dilindungi akan menjadi sasaran. Sekiranya musuh bersenjatakan senjata tentera, sebahagian besar barang di kawasan pedalaman kita tidak sesuai dijadikan tempat berteduh, tetapi jika penyamun dengan pistol khas 9 mm meletup ke rumah anda, ada peluang untuk bertahan.

Mekanik Popular membuat kajian mengenai barang keperluan rumah yang dapat menghentikan peluru penyerang, sekiranya tidak ada rompi kalis peluru di tangan. Dr. Karl Chang, jurutera pertahanan di DuPont Kevlar Ballistic Group, segera mengecewakan mereka - kebanyakan perabot tidak bagus. Itu di sofa, bahawa di dalam peti sejuk terdapat banyak kekosongan yang berkaitan dengan bahan, jadi mereka tidak akan menahan peluru. Tetapi rak dengan buku kertas biasa boleh menjadi penghalang simpanan.

Anda tidak perlu bersembunyi di sebalik dinding kering atau pintu kayu, dan jika anda berada di tandas, pergi ke bilik mandi dan bukannya berjongkok di belakang mesin basuh. Memanjat ke almari pakaian adalah idea yang tidak baik, dan pantry bagus sebagai bunker kalis peluru yang setanding dengan jumlah sampah yang ada di sana. Bukanlah bahan dari mana barang dibuat penting, tetapi isinya dan lokasinya

Kuali besi tuang nampaknya serupa dengan pelat di perisai badan polis, tetapi peluru 9mm dapat menembusnya dengan mudah. Tetapi beg 8 kg tebal dengan sampah untuk kotak sampah kucing - tidak, sekeping plumbum terjebak dalam jisim ini dan dengan cepat kehilangan tenaga kinetiknya. Panduan kertas setebal 1000 halaman tidak berguna untuk peluru, tetapi jika anda melampirkan yang lain seperti ini, anda berpeluang melepaskan diri dengan lebam.