Pengguna internet mendedahkan lokasi dan usia monolit misteri dari Utah

Jabatan Keselamatan Awam Utah secara de facto mengakui kekalahan - mereka gagal melindungi dari perhatian yang tidak diperlukan sebagai objek logam yang tidak difahami yang baru-baru ini dijumpai di bahagian-bahagian ini. Pengguna portal Reddit yang tidak bertanggungjawab telah mengetahui lokasi objek aneh itu, dan bahkan usianya. Panggilan untuk meninggalkan artifak itu sendiri dan tidak mengatur ziarah besar-besaran juga gagal.

Bagi mereka yang tidak sabar untuk melihatnya, berikut adalah koordinat tepat objek ini. Semasa menjelajahi kawasan sekitarnya, kehadiran sejumlah jalan pelancongan dan jalan tanah yang cepat menarik perhatian, dari yang terdekat jalan menuju prisma melalui gaung hanya 800 m. Di Reddit, sudah dikira bahawa ia akan perlu untuk memandu satu setengah jam dari jalan raya, dan kemudian berjalan lebih sedikit - ini sama sekali tidak seperti belantara, seperti yang ditunjukkan pada awalnya.

Sekiranya anda percaya arkib gambar satelit projek Google Earth, objek misteri itu muncul di jurang antara Ogos 2015 dan Oktober 2016, dan oleh itu sangat diragukan bahawa ia hanya diperhatikan baru-baru ini. Tetapi sangat mungkin dia muncul lebih awal. Dalam temu bual dengan The New York Times, Leftenan Nick Street dari Jabatan Keselamatan Awam menyebut bahawa sebenarnya pihak berkuasa telah mengetahui tentang prisma pelik itu sejak tahun 40-50an. abad yang lalu. Maklumat itu tidak diiklankan, kerana tidak ada yang dapat menjelaskan bagaimana, di bawah hidung pemeriksa, seseorang membawa peralatan untuk memotong batu keras ke dalam gaung dan memasang tiang logam berat dengan ketepatan tepat.

Pihak berkuasa Utah menegaskan bahawa orang yang ingin tahu menahan diri daripada mengunjungi "monolit". Di negara ini, wabak coronavirus dan pergerakan orang sangat tidak diingini, ditambah musim sejuk di hidung - di pergunungan ini adalah masa yang sangat berbahaya dalam setahun.