Sepuluh haiwan teratas yang perlu dimusnahkan secepat mungkin telah dikenal pasti

Coati ekor cincin

Walaupun ahli ekologi dan aktivis hak haiwan meratapi spesies flora dan fauna yang dimusnahkan oleh manusia pada masa lalu, seperti lembu steller dan serigala marsupial, ahli biologi membentuk senarai penyembelihan baru. Ini dilakukan atas perintah pihak berkuasa Eropah, di mana terdapat situasi yang sangat berbahaya dengan beberapa spesies invasif. Makhluk asing menyerang ekosistem tempatan dan meletakkannya di ambang kehancuran, jadi seseorang harus campur tangan menggunakan kaedah yang paling radikal.

Tidak mungkin hanya mengeluarkan izin kepada pemburu dan nelayan untuk penembakan dan penangkapan secara besar-besaran, pendekatan sistematik diperlukan, jika tidak, malapetaka yang lebih besar dapat ditimbulkan. Tugas untuk mengkaji siapa, dengan cara apa, sesuai dengan jadwal apa dan dengan penglibatan kekuatan dan cara apa yang hendak dimusnahkan, ternyata sangat sukar. Lebih-lebih lagi, kita bercakap mengenai seluruh benua dan banyak kawasan iklim, ekonomi dan pertanian yang berbeza.

Para saintis datang untuk menyelamatkan, pasukan yang kuat dari University of Newcastle, University of Cordoba dan Badan Belgia untuk Alam dan Hutan. Berdasarkan hasil kajian mereka, senarai 10 spesies telah disusun yang mesti dimusnahkan di Eropah. Sebagai contoh, batu gondok air adalah "pembunuh" ekosistem Sungai Guadiana. Udang karang berkarat dan segar yang bosan bertempur di Amerika Syarikat dan Kanada. Myna burung yang agresif dari skovortsovyh mengganas semua Pyrenees dan sudah sampai ke Portugal.

Siput epal emas telah menyiksa petani di lembah Ebro, coati ekor cincin pemangsa memakan binatang kecil, katak Berber dan bulbul merah secara aktif menakluki wilayah. Ikan Cina ular utara belum tiba di Eropah, tetapi ia tidak dibenarkan di sini. Seperti juga Cryptostegia grandiflora pokok anggur Madagaskar, yang di Australia disebut rumpai # 1. Senarai ini awal, masih akan diisi semula.